Eesmärk puhastada Tallinna õhku heitmetest on igati väärt algatus. Viis, kuidas seda saavutada, tuleks aga paremini läbi mõelda.
Kindlast piirkonnast enam kui 20 aasta vanuste autode välistamine õhu puhtuse mõttes olulist efekti ei omaks. Autosid peaks eristama heitmete tekitamise, mitte väljalaskeaasta järgi, sest ega 20-aastane auto pole ka enam teab kui uus ning kaks korda aastas paraadsõitu tegev uunikum tekitab igal juhul vähem heitmeid ja õhureostust kui paari aasta vanune igapäevaselt kasutatav naastrehvidega maastur. Rääkimata sellest, kui palju ressursse kulub uute sõidukite tootmiseks.
Kohalikku õhukvaliteeti parandaks hoopis üleüldise sõidukiiruse alandamine ja mitte lihtsalt liiklusmärgiga, vaid väiksemat sõidukiirust toetava linnaruumi disainiga. Vajalik samm õhukvaliteedi parandamiseks on ka naastrehvide vahetamine lamellrehvide vastu. Sellega vähendame tervisele ohtlike tahkete peenosakeste kogust sissehingatavas õhus.
Õhku aitaks puhastada ka kõrgema parkimistasu kehtestamine suure heitega autodele. Näiteks Londonis kehtib suure heitega autodele alates 2018. aastast kõrgem parkimistasu. Riigi tasandil oleks abi CO2 põhisest automaksust ja saastavate autode maaletoomise piiramisest.
Lõpetuseks ütleks, et toredatele uutele mõtetele lisaks tuleks ka eelnevad plaanid realiseerida. Näiteks Tallinna peatänava rajamine. Projekt on valmis ja ootab teostamist. Peatänava valmimisest võidaksid kõik tallinlased.